Що таке методичка і для чого потрібна? 📚

Зміст

Є варіант проігнорувати методички? Так. Але це загрожує доробками і гнівом всюдисущих викладачів. Оскільки час – найцінніший ресурс, і ви, напевно, не плануєте дарма його витрачати, давайте з’ясуємо на березі, що потрібно знати про методички і чому їх варто дотримуватися при підготовці курсових і дипломних робіт. Приступимо.

Методичка – шпаргалка студента

Методичні посібники та рекомендації – справжні книги відповідей «чомучки». Тут можна знайти все: вибір тем і обґрунтування, чому саме вони є актуальними, список літератури та правила оформлення, поради по структурі і вимоги до кількості посилань. Для студентів «чайників» це справжня знахідка.

Дотримуючись правил і рекомендацій по методичці помилитися практично неможливо. Вона розробляється на допомогу студенту і з метою позбавити викладачів від нескінченного потоку питань і уточнень. Ми вас розуміємо – гора якихось правил і незрозумілого за змістом тексту збиває з пантелику. Але при правильному використанні методичка спрощує життя і економить час.

Що можна знайти в методичці?

  1. Відповідну тему і загальне роз’яснення, чому вона актуальна.
  2. Приблизний алгоритм написання роботи.
  3. Відповідний список джерел та поради, де можна знайти більше матеріалу по темі.
  4. Обов’язкову структуру курсової роботи або диплома.
  5. Вказівка ​​на стиль написання.
  6. Відомості про обсяг.
  7. Вимоги до унікальності.
  8. Правила оформлення.
  9. Список відповідних додатків.
  10. Коло вчених, в тому числі цього університету, які досліджують такий напрямок.

Крім того, методички поділяються на посібники і рекомендації. Так ось, в першому випадку крім практичних порад є ще й досить високі шанси на хороший теоретичний опис, і якісну систематизацію відповідного матеріалу. Що називається – бери і роби.

Структура методичок

Так-так, не тільки студенти морочать голову зі структурними елементами курсових і дипломів. У розробників методичок така ж проблема. Але це тільки на руку. Структурні елементи посібників і рекомендацій – не просто умовності, а орієнтири і маршрутизатори для студента. Такий собі готовий план дій.

В методичці, складеної на совість, завжди є:

  • титульна сторінка;
  • анотація;
  • інформація про авторів;
  • введення і / або пояснювальна записка (до 15% тексту);
  • основна частина з описом рекомендацій і дій, організаційними порадами, ключовими питаннями (приблизно 75% тесту);
  • висновок з короткими і чіткими висновками, рекомендаціями;
  • список пропонованих джерел;
  • додатки.

Нічого нового ви в цьому переліку не побачили, але структура дає чітке розуміння, в якій послідовності писати роботу і де саме шукати потрібні вказівки. Як мінімум, не доводиться перечитувати весь матеріал. Такий контент можна реально назвати корисним для студента.

Перевіряйте актуальність методичних рекомендацій. Дані щорічно оновлюються.

Головні функції методичок

Перша і найголовніша функція – інформаційна. Чим складніше дослідницька робота, тим більше функцій. Наприклад, методичні рекомендації до курсових робіт часто вміщаються на кілька сторінок і зводяться до вимог до оформлення.

У методичок до дипломних робіт місія набагато ширше – зорієнтувати, в якому напрямку вибудовувати дослідження, запропонувати теми, показати послідовність і етапи написання, вказати на вимоги до оформлення, підготувати до захисту. І це тільки мала частина.

Мало хто замислювався, але методички виконують функції не тільки для студентів – це робота викладача, його спосіб підтвердження кваліфікації. Саме тому викладачі цінують особисте звернення за роз’ясненнями по методичками. Тут головне – не перестаратися і не прославитися набридливістю.

Посібники та рекомендації виконують превентивну функцію – вони застерігають від помилок і доробок, тобто економлять час і зусилля студентів і викладачів, спрощують і впорядковують процес.

У чому плюси використання посібників?

  1. Стислість, лаконічність потрібної інформації по темі.
  2. Зосередження всіх вихідних даних в одному джерелі.
  3. Наявність під рукою повноцінної інструкції – шпаргалки.
  4. Легкість і зрозумілість викладу вимог.
  5. Можливість користуватися підказкою в будь-який зручний час.

У чому мінуси методичок?

  1. Вони бувають занадто суб’єктивні і можуть суперечити загальнодержавним стандартам і правилам.
  2. Методичок, як правило, не вистачає. Іноді кафедри пропонують їх купувати.
  3. Сумбурність і масштабність викладу вимог. Іноді методички за обсягом перевищують саму студентську роботу, і в їх пунктах складно розібратися.

Користуйтеся тільки методичними посібниками своєї кафедри, інакше ризикуєте підготувати матеріал невпопад, оскільки, скільки кафедр – стільки й думок.

Наслідок ігнорування методичок

Посібники та рекомендації завжди є на кафедрах. Але їх обов’язковість застосування залежить від позиції викладача. Найчастіше – так. У рідкісних випадках представники кафедри вважають це зайвим (звичайно ж – негласно), або акцентують увагу тільки на окремих обов’язкових пунктах.

Як ми з вами розуміємо, коли прямо сказано, що методичку потрібно дістати і використовувати, не варто показувати характер із серії «зухвалий, як куля різкий». Навпаки, уважність і відповідальне ставлення зіграють студенту на руку. Особливо якщо в числі авторів методичних робіт сам викладач – не дарма ж старався.

Як бути, якщо на руках немає методички і можливості дістати її, а підготувати матеріал треба? Слідувати загальнонаукових правилам за змістом і оформленням. Так-так, все ті ж старі добрі актуальність, структурованість, логічність, унікальність, бібліографічний список по ДСТУ, оформлення цитат. Принаймні, вас не звинуватять в повному абсурді, а скажуть, що потрібно відкоригувати. Тобто, можна виїхати на утриманні.

Залишилися питання чи потрібна допомога? Звертайтеся в компанію «Інформ-Сервіс».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

1 × 5 =

Контакти

    Залиште заявку
    Натискаючи кнопку "Відправити", я даю згоду на обробку персональних даних