Масштабна корпорація Google зацікавлена в припливі талановитих і грамотних фахівців. Ви, напевно, зацікавлені в стабільному, перспективному і високооплачуваному місці роботи. Опа, збіглося? Тоді нехай ця стаття стане для вас стартом до мрії і реалізації.
Шлях до стажування в Google
Що таке Google, знає кожен. Але ось як потрапити в цю команду? Перш за все, проявити бажання. Вакантні позиції на працевлаштування та на стажування, насправді, публікуються регулярно. Стандартно термін стажування становить три літніх місяці. Але допустимі і варіанти.
Сорокагодинний робочий день, стабільна злагоджена команда, кураторство одного і того ж менеджера – всі як прописав Трудовий кодекс, і в традиціях кращих глянцевих журналів. Ще й оплата гідна.
Важливо! Всього в такому форматі передбачено два види стажування: Business Internships і Engineering & Technical Internships.
Фантастичні, привабливі умови праці світового гіганта вже стали легендою. Соціальний пакет і умови стають справжнім випробуванням: безкоштовна їдальня, вільний графік, спортивний зал, технічне оснащення, атмосферні інтер’єри – переваг маса. І якщо проявити себе з кращого боку, така робота може стати основною.
Як же дістатися від тернів до зірок?
- По-перше, довчитися мінімум до другого курсу в університеті – раніше не візьмуть.
- По-друге, відправити резюме на вакансію про стажування. Без прояву такої ініціативи шанси, що хтось колись вас помітить і сам подзвонить, зведені фактично до нуля. Вам треба – ви і пишіть.
- По-третє, пройти співбесіди. Саме у множині, тому що їх буде два.
- Потрапити в резерв стажистів компанії. Тут, як ви розумієте, все залежить від підсумків співбесіди і результатів розгляду заявки.
- Очікувати запрошення, яке спрямовує куратор. І, природно, вчасно на нього відреагувати, якщо сучасний «лист щастя» все-таки долетить.
Як бачимо, з вашого боку зусилля мінімальні. Спроба не катування. Звичайно, безглуздо розраховувати на успіх, якщо про програмування ви чули тільки від одного і просто так просиділи штани в університеті. А для тих, хто впевнений у своїх силах і має знання, талант, бажання (або навіть для тих, хто не впевнений у собі, але інші три пункти відповідають) – цей шанс варто взяти в свої руки.
Як вибираються проекти для інтернів?
Для вибору проектів, які дозволять студенту рухатися далі, важливо орієнтуватися на такі параметри:
- Достатня складність. Стажери оцінюються як потенційні майбутні співробітники, тому проекти рівня «дитячого садка» можуть бути цікавими, грамотними, прогресивними, але не відповідати заявленим амбіціям. Тут доречний девіз – легкий шлях не завжди веде до успіху.
- Корисність. Команда Google, як правило, прагне по максимуму використовувати додаткові робочі ресурси, тому у інтерна є всі шанси отримати хороші проекти, до яких «руки не доходили».
- Не критичність. Невиконання проекту стажистом з якої-небудь причини не повинно привести до непоправних і негативних наслідків. Тобто, так – так, ні – ну й добре.
Проект для стажера – це інструмент, за допомогою якого він може (а у випадку з Google ще і повинен) продемонструвати свої найкращі якості як фахівця – створення методу оптимізації, розробка алгоритму, освоєння і спрощення нової системи тощо.
Скільки отримують стажисти в Google? Звичайно, на сайті це прямо не заявлено. Однак ті, хто «побував там», сміливо діляться розцінками – від 5,5 тисячі доларів. В середньому 6 тисяч доларів. Що ж, непогано для випускника другого курсу.
Проведення інтерв’ю
Цей етап є вирішальним в питанні оформлення на стажування. Формат співбесіди відрізняється від звичних нам варіантів. Це комплексна міра, що складається з декількох видів інтерв’ю:
- Скринінгове. Проводиться бесіда між кандидатом і рекрутором. Тема зводиться до таких напрямків, як інтереси кандидата, пропоновані командою проекти. Досвід тих, хто пройшов цей шлях, говорить про найбільшу непередбачуваність і складність такого етапу інтерв’ю – незрозуміло, куди розмови приведуть, а заздалегідь підготуватися до питань неможливо.
- Технічне. Перехід на новий рівень можливий тільки після вдалої екзаменації на першому етапі інтерв’ю. Такі бесіди, як правило, проводять дистанційно, за допомогою програм Hangouts або Skype. Однак є варіанти з більш нестандартними сервісами, тому важливо встановити їх завчасно. Те, яким буде технічне інтерв’ю, багато в чому визначається займаною позицією майбутнього стажера. Завдання дозволяють скласти враження про рівень підготовки і засвоєння програмного забезпечення. У кандидата в кінці також з’являється можливість задати питання.
- Онсайт. Всіх щасливчиків, які дійшли до цього етапу, запрошують в офіс компанії для проведення співбесіди. Воно включає технічне та поведінкове інтерв’ю. Якщо з першим видом все більш менш зрозуміло, то з другим можуть виникнути нерозуміння. Менеджер буде цікавитися, як ви виходили з тієї чи іншої ситуації, з якими складнощами стикалися, і ставити інші запитання з метою розкрити особистість. У деяких компаніях цей етап обмежується просто поведінковим інтерв’ю без онсайт.
Стажування пройдено і що далі? Два шляхи: забезпечити собі стажувальне місце на наступний рік або отримати фул-тайм позицію після проходження двох технічних співбесід. Звичайно ж, за умови, що доручений проект виконаний успішно.
Стажування в компанії – гіганті зі світовим ім’ям – мрія і мета, яка повинна збуватися. Але для цього потрібно вчитися. Спеціальність непроста, і багато що залежить від натхнення. Але є компанія «Інформ-Сервіс», в якій можна завжди замовити виконання будь-якої студентської роботи, навіть на найскладніші і нестандартні теми. Результат вас приємно здивує!