Як відновитись у ВНЗ після відрахування?

Зміст

Закінчення школи та вибір університету – важливий етап у житті кожної людини. Вступивши до обраного ЗВО здається, що все в житті вже вирішено і треба зробити лише невеликий крок до стабільності та високооплачуваної і цікавої роботи. Однак, на практиці далеко не завжди все виходить так гладко і “за планом”. Трапляється так, що доводиться припинити навчання і вийти на роботу, піти в декрет, виїхати на ПМП в іншу країну і не тільки. У цих та багатьох інших випадках відрахування не минути. Але через роки все може змінитися – закінчився контракт на роботу, дитина виросла, гроші на навчання вийшло зібрати тощо, і в такому разі людям цікава інша процедура – відновлення в університеті. Одразу скажемо, що це можливо, єдине – дотриматися процедури та надати всі необхідні документи.

У цій статті розглянемо список документів, які треба подати до вишу, особливості відновлення в державних і приватних вишах, терміни розгляду документів тощо.

 

Чи завжди можна поновитися у ЗВО після відрахування?

Чинне законодавство України дає змогу поновитися будь-якій людині, яку було відраховано з ЗВО. При цьому не мають значення ні причини відрахування, ні час (щоправда, що більше часу мине, то складніше буде відновитися). Процедура відновлення у всіх випадках буде однаковою. Однак, слід пам’ятати про кілька нюансів:

  • якщо вас було відраховано з 1-го курсу, то повернутися на перший не вийде. Треба буде вступати до ЗВО на загальних підставах;
  • якщо ви навчалися в приватному ЗВО, то поновитися в державний вищий навчальний заклад не вийде;
  • якщо академічна різниця перевищуватиме 2 кредити, то відновитися вийде тільки на курс нижче (однак, це не імперативний підхід ЗВО).

 

Поняття та процедура поновлення на навчання

Насамперед необхідно подати заяву та супровідні документи до обраного ЗВО. На розгляд пакета документів у керівництва за законом є 14 днів. З цієї причини якщо вже літо і ви хочете почати навчання в наступному навчальному році, то не варто затягувати все до останніх днів серпня. Краще заздалегідь зателефонувати або ж заїхати в університет і дізнатися всі деталі у відділі кадрів або ж приймальної комісії. За підсумком розгляду заяви керівництво вищого навчального закладу визначає чіткі умови, яких важливо дотриматись для того, щоб поновитися в конкретному ЗВО на конкретній спеціальності.

Поновлюватися можна не тільки в той ЗВО, з якого студента було відраховано, а в будь-який інший. Головне враховувати спеціальність – для студентів бакалаврату доступна як “своя”, так і суміжна спеціальність, а ось у магістрантів вибору менше – вони можуть вступати тільки на певну спеціальність (з якої пішли).

Зупинимося детальніше на документах, які треба подати разом із заявою. До них належить, зокрема, і свідоцтво про народження (або ж інший документ, що посвідчує особу, наприклад, паспорт), копія шкільного атестата, кілька фото для особової справи (зазвичай треба 2-4 фото 3*4см), академічна довідка. Для тих, хто поновлюється на магістратуру, додатковим пунктом буде надання диплома бакалавра. Ще один момент – мотиваційний лист. Він вирішального значення не має, проте в багатьох випадках його також треба підготувати. Про вимоги трохи згодом.

Далі визначається академрізниця. Після того, як вона буде чітко позначена, треба здати всі іспити і заліки. Це все необхідно ліквідувати до початку року. Усі перенесені предмети проставляються в залікову книжку. Поновлюється студент на навчання ректором ЗВО (іншою уповноваженою особою).

 

Терміни та вимоги для відновлення

Наказ МОН “Про затвердження Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих закладів освіти” свідчить про те, що будь-яких обмежень щодо термінів відновлення немає. Це означає, що повернутися до навчання можна хоч через 5, хоч через 20 років після того, як відбулося відрахування. Щоправда, з кожним роком повернутися буде дедалі складніше, адже програми змінюються, а з ними і збільшується академічна різниця.

 

Рекомендації щодо складання мотиваційного листа

Мотиваційним листом є есе, написане у вільній формі, що має обсяг близько 500 слів. У ньому необхідно розповісти, чому саме ваша кандидатура може претендувати на грант, вступ до магістратури, повернення на бакалаврат або ж проходження стажування після закінчення університету в міжнародній компанії і не тільки. З тексту мотиваційного листа мають бути зрозумілі життєві цінності людини, її життєві пріоритети, особливості мислення людини. Структура есе проста, есе складається з:

  • шапки. У шапці необхідно вказати дані людини, якій адресовано лист – її посаду та ПІБ. Щоб уникнути казусу, краще уточнити все в кадрах або приймальній комісії, адже на офіційному сайті можуть бути вказані неактуальні дані;
  • вступу. У цій частині мотиваційного листа необхідно з найкращого боку проявити себе, продемонструвати свою зацікавленість у відновленні на навчання після перерви;
  • основної частини. У цій частині мотиваційного листа треба розповісти про свої досягнення в конкретній сфері (перерва в навчанні могла бути пов’язана з тим, що людина отримувала практичний досвід і працювала), наголосити на своїх перевагах, розповісти про свої навички й уміння тощо.

Підготувати мотиваційний лист нескладно, однак лише в тому разі, коли з таким видом робіт стикаєшся регулярно. А так на його написання може піти кілька днів і то в результаті не вийде бути впевненим до кінця. Щоб підготувати гарний мотиваційний лист, який залишить про майбутнього студента хороші враження, найкраще буде звернутися в компанію “Інформ Сервіс”. Наші досвідчені автори з радістю візьмуться за написання роботи. Що стосується переваг, якими може похвалитися “Інформ Сервіс”, то серед них можна відзначити не тільки бездоганну якість підготовки робіт, а й доступні ціни на всі види послуг і чітке дотримання обумовлених термінів. У компанії можна не тільки замовити мотиваційний лист. Вона також буде “корисною” студенту під час навчання, адже автори також пишуть реферати, курсові, дипломні тощо.

 

  • Скільки часу потрібно на підготовку мотиваційного листа?

Усе залежить від того, які переваги має людина, скільки років минуло тощо. У середньому на підготовку мотиваційного листа потрібно кілька днів. Однак автори компанії завжди готові допомогти замовнику і за потреби підготують усе за прискореною процедурою – за день.

  • Чи можуть відмовити у відновленні через те, що минуло багато років?

Ні, керівництво ЗВО не може відмовити у поновленні з цієї причини. Відповідно до чинного законодавства людина може поновитися через будь-який проміжок часу. Головне – подати всі необхідні документи і закрити академічну заборгованість.

  • Скільки коштує підготовка мотиваційного листа?

Вартість обговорюється індивідуально із замовником і залежить від бажаних термінів підготовки листа та інших нюансів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Контакти

    Залиште заявку

    Натискаючи кнопку "Відправити", я даю згоду на обробку персональних даних